Bortglömda mästare?

Jag vet inte om Sverige lider av under- eller överskattning? När man lottades i samma grupp som Grekland, Spanien och Ryssland talades det om drömlottning och det största bekymret var vilka som skulle stå för motståndet i en framtida kvartsfinal. Detta efter att ha hamnat i en grupp med de regerande mästarna som dessutom tagit flest poäng i kvalet och gjort fler mål än Sverige, ett Spanien som fullkomligt körde över svenskarna på Bernabéu i höstas och vann gruppen samt ett Ryssland med världens kanske bästa tränare som tvingat engelsmännen att supa på hemmaplan i sommar.
Frågan är om Lagerbäcks manskap överskattas eller om motståndet underskattas? Har man dessutom sett Sverige spela under våren och kan räkna upp en skadelista längre än Dulee Johnsons brottsregister blir man än mer förvirrad när folk anser att grupp D blir en enkel resa för det svenska landslaget. Givetvis är det en överkomlig uppgift och vi är inte alls uträknade på förhand som jag kanske fått det att låta som. Men det kan nog vara en fördel för alla framför teveapparaterna att inte ta ett avancemang för givet. Nu heter inte motståndarna Nordirland och Liechtenstein längre..


De mest bortglömda regerande mästarna någonsin?

Kommentarer
Postat av: Susan

Hmm.. det känns som om du precis drog ner mig på jorden.. Fast jag tror att jag ändå ska fortsätta intala mig att det var en drömlottning! ;-)

2008-06-06 @ 10:54:26
URL: http://www.susanofsweden.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • Till bloggens startsida

  • RSS 2.0